Profesionale

Librăria online ideală

Dragi prieteni, încep acest post prin a ura, La Mulţi Ani, librăriei online Libris.ro, la împlinirea a 5 ani de activitate în care ne-au încântat cu oferte şi surprize de tot felul! Am primit recent o provocare din partea minunatei librării. Chiar ieri am dat o comandă de cărţi şi azi când am ajuns de la facultate coletul mă aştepta răbdător pe pat. Nu vreau să vă influenţez, ci să vă ajut să descoperiţi cele mai bune oferte la cărţi din ţară.
Cum îmi închipui librăria online ideală? Având în vedere faptul că de mai bine de patru ani am început să îmi cumpăr cărţi numai din rafturile librăriilor online, îmi permit, aşadar, să îmi dau cu părerea despre ce înseamnă o librărie online aşa cum e normal să fie. În primul rând, să aibă un site uşor de descoperit. Să ştii unde să cauţi ofertele, reducerile, cele mai mici preţuri şi poate şi concursuri. Este important să te descurci să îţi comanzi singur cărţi, pentru că altfel eşti tentat să intri pentru că este uşor şi să faci cumpărături mai des, pentru că ştii exact unde sunt cele mai atractive preţuri.
În al doilea rând, o librărie online ar trebui să aibă preţuri pentru toate buzunarele. De exemplu, ştiţi că eu sunt studentă, aşadar, “no money no life”. Este foarte important pentru mine să îmi permit ca din trei zile de strâns banii de pachet, să îmi pot cumpăra şi o carte pentru că sunt o iubitoare declarată a lecturii zilnice. În acelaşi timp, reducerile trebuie să fie bine scoase în evidenţă, ca să ştii să-ţi gestionezi priorităţile şi preferinţele în materie de cărţi. 
În al treilea rând, cred că librăriile online, nu ar trebui să difere cu mult de cele clasice. Adică, eu ştiu că dacă mă duc la librărie în Craiova, nu plătesc transportul pentru că am abonament, deci merg cât de cât ieftin. De multe ori alegerea de a cumpăra dintr-o librărie online şi una clasică din mediul offline, poate înclină uşor spre mediul offline din cauza taxelor de transport. Uneori ajungi să dai aceiaşi bani şi online şi offline, doar pentru că transportul se plăteşte. Aşadar, consider că o librărie online, ar trebui să aibă transport gratuit în ţară, pentru a atrage mai mulţi clienţi şi să-i fidelizează pe cei existenţi.
Concursurile cu premii, sigur acesta este punctul patru pe lista mea. Iubesc concursurile şi îmi place să particip şi să câştig din când în când câte ceva. Aşadar, cred că şi librăriile online ar trebui să organizeze cu diferite ocazii, concursuri cu premii atractive care să motiveze cumpărătorul. Dacă în timpul concursului mai apar şi reduceri, fericirea este maximă şi pretenţiile cumpărătorului, deja satisfăcută.
Lucrătorii comerciali, fie din magazinele online sau offline, ar trebui să fie amabili şi săritori. Mereu să vină cu posibile rezolvări la problemele întâmpinate, să accepte criticile constructive, să fie mereu acolo cu un răspuns prompt la o întrebare şi niciodată să nu îţi dea impresia că abia aşteaptă să scape de tine ca să poată reveni la ce făceau înainte.
Diversitatea cărţilor este un punct deosebit de important, la fel cum şi diversitatea editurilor este. O librărie online ar trebui să însumeze toate apariţiile noi şi vechi într-un singur raft pe internet de unde clientul să vină şi să aibă de unde alege orice are nevoie pentru orice moment şi în orice oră din zi sau din noapte. Librăriile online sunt acele minunate magazine deschide non-stop în care te poţi uita în voie fără să te uşuie vreo vânzătoare care abia aşteaptă să plece acasă.
Librăriile online, ar trebui să pună accent pe motivarea tinerilor spre lectură, prin campanii organizate de-a lungul anilor şi promovate în diferite medii.  Vreau să fie impulsionaţi mai mult, tinerii şi nu numai, să citească. Să înceapă cu cărţi subţiri şi uşoare şi să continue cu cărţi din ce în ce mai consistente ( ca număr de pagini ) şi din punct de vedere al conţinutului. Cred că cititul este o alternativă mult mai bună decât televiziunea şi piaţa cărţilor s-a dezvoltat tot mai mult în ultimii ani. Poate datorită noilor apariţii, poate pentru că oamenii s-au săturat de lumea înconjurătoare şi o carte le oferă noi posibilităţi şi perspective, poate pentru că este o modă şi că orice moda se va intensifica, se va dezvolta şi va fi dată uitării pentru a cunoaşte un alt “Bum mediatic”.
Nu ştiu cât de visătoare mă credeţi, dar ştiu că eu, personal, sunt foarte încântată de Libris.ro, pentru că întruneşte toate calităţile pe care o librărie ideală trebuie să le aibă şi sunt sigură că acest lucru nu se va schimba. Cum ştiu asta? Păi, fac comenzi la Libris de mai bine de patru ani şi niciodată nu am fost dezamăgită în vreun fel de ei. Ştiu că sunt superiori multor librarii, din orice mediu, pentru că pun accent pe sugestiile şi reclamaţiile clienţilor, le pasă de starea în care ajung cărţile şi lucrează cu o firmă serioasă, Cargus. Eu sunt mulţumită inclusiv de curier care mereu este zâmbitor şi pus pe glume, gata să îmi aducă încă o bucurie odată cu coletul adus. 
Rămâne să vă urez, spor la cumpărături, lectura plăcută şi să alegeţi ce librărie consideraţi că va întruneşte pretenţiile, indiferent câte sunt! Cât despre Libris.ro, să ne trăieşti o mie de ani cel puţin!
Partajează asta:

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply