Calatorii

Prima zi #PrinŢaraHaţegului

Întotdeauna mi-a plăcut să călătoresc, să mă plimb în lung şi în lat prin ţara mea, pentru a fi gata de a vedea şi alte ţări, atunci când mi se va ivi ocazia. Fiind absolventa a Facultăţii de Istorie, mă pasionează tot ce ţine de istorie, cultură şi frumos.

Aşadar, când a venit invitaţia de a participa la iniţiativa #PrinTară Haţegului, un proiect menit să evidenţieze frumuseţea acestei zone, am fost prima dintre bloggerii craioveni care a răspuns afirmativ, aşa cum vă povesteam şi aici.

Amintindu-mi de iniţiativa celor de la Bitdefender, aplicaţia Drumul Cetăţilor, am zis să îi dau şanse, în continuare, să mă surprindă. Şi m-a surprins plăcut! Pe drum spre Ţara Haţegului, s-a conturat pe harta aplicaţiei Cula Cornoiu Curtişoara din Bumbesti – Jiu. Ajunşi acolo, am fost întâmpinaţi de un muzeu al satului gorjean, în toată regula şi cu o casă memoriala Gheorghe Tătărescu. Într-o frumoasă zi de 4 noiembrie, cu soare şi timp frumos, am descoperit o adevărata comoară unde am zăbovit o oră şi jumătate.

Apoi, am făcut un popas la Mănăstirea Lainici unde gândurile la prietenii de departe sau la cei aflaţi în suferinţă, ori chiar propriile probleme au ieşit la suprafaţă şi extrem de copleşitoare. Cred că, până la urmă, un loc liniştit şi cu o încărcătură emoţională fantastică îşi pune amprenta asupra ta. Am plecat de acolo mai încrezătoare şi plină de speranţă.

Cu această oprire şi cea pentru masă, de la Petroşani, am ajuns undeva pe la ora 17 la Pensiunea Sarmis din comuna Sarmisegetusa. Acolo, Calin Bobora ne-a întâmpinat cu braţele deschise şi pentru că încă nu adusesem bagajele de la maşină, a zis că aveam mâinile prea goale, aşa că ne-a umplut braţele cu mezeluri marca Elit care miroseau a casă, proaspăt şi delicios.

Fiind trecuţi la ora de iarnă, nu am mai putut vizita în acea seară cetatea Sarmizegetusa, aşa că am despachetat, ne-am schimbat şi ne-am întâlnit cu toţii, organizatori şi invitaţi bloggeri (Craiova, Bucureşti şi Arad) în restaurantul pensiunii pentru a socializa. Acolo am degustat acei celebri Virsli, o combinaţie între crenvurşti şi cârnaţi din care am mâncat trei bucăţele. Apoi am servit o delicioasă plăcintă cu brânză şi mărar, de asemenea tradiţională zonei. Mihaela Ivan, a cărei zi de naştere a fost în acea zi, a împărţit cu noi tortul diplomat primit cadou de la organizatori.

#PrinȚaraHațegului este un eveniment organizat de Călin BoboraRaul Malea şi Alisa Bencău. Evenimentul este sponsorizat de Pensiunea Sarmis și susținut de Fermele ADOELITT&O Prodcom și Formația Acord Hunedoara.