Inovaţie în alimentaţie

Inovaţie în alimentaţie

În urmă cu ceva timp am fost prezentă în cadrul unei prezentări despre ce înseamnă inovaţia. Tot atunci mi-am dat seama că oamenii nu prea cred în inovaţie ci în perfecţionare. Cu alte cuvinte, nimeni nu poate veni cu ceva nou şi totul este doar o îmbunătăţire a unei variante ceva mai vechi. Dar chiar aşa stau lucrurile de fapt? Inovaţia este ceva ce pare îndepărtat de normalitate şi este foarte greu să atingi acel punct?

Se spune că omul este influenţat, cel mai mult, vizual. Există o culoare la semafor la care ne oprim şi una la care traversăm. Ţinem, morţiş, să imortalizăm momente şi peisaje din excursii, călătorii, plimbări sau doar întâlniri de afaceri. Umplem reţelele de socializare cu imagini pentru că nimeni nu mai are răbdare să citească vorbe de duh iar o imagine valorează cât o mie de cuvinte.

De la imagini trecem la o altă modalitate de a ne fi atrasă atenţia. Aceasta este reprezentată de acel sunet specific notificărilor, fie că acestea anunţă un mesaj, un apel, un like sau un comentariu. Suntem, cumva, dependenţi de acest tip de alertă şi aceasta ne menţine în priză pe tot parcursul unei zile. Vrem să ştim cine ne apreciază, cine a postat şi ce anume, cine ne simte lipsa, pe cine putem conta, cât de mult timp a trecut de la prima postare şi ce e la modă acum.

Nu am de gând să ţin o predică moralizatoare despre dependenţe, neatenţia la ceea ce facem, mâncăm, bem, etc. Nici măcar nu sunt în măsură să judec pe cineva anume pentru că şi eu fac multe dintre greşelile pe care majoritatea oamenilor din secolul vitezei le fac. Dar pot, aşa cum am făcut şi cu alte ocazii, să vă informez, să vă pun la curent cu ceea ce se mai modifică în materie de produse şi servicii. De aceea scriu acest articol şi de aceea am menţionat atât inovaţia cât şi notificările.

Caroli doreşte să evidenţieze faptul că temperatura optimă de păstrare a produselor producţie proprie este între 2 şi 8°C. Astfel, salamurile Semenic Extra de la Caroli au de acum o etichetă inovatoare, cu cadran termosensibil, denumită Carolimetrul Termic. Aşadar, inovaţia în acest caz este menită să te protejeze pe tine şi familia ta şi să te atenţioneze cu privire la modul de păstrare al mezelurilor. Eticheta cu Carolimetrul Termic își schimbă culoarea în funcție de temperatura produsului, în verde în momentul în care ea este de sub 8°C și în galben când temperatura depășește temperatura optimă, adică 8°C. Inovaţia stă în faptul că în acest mod avem acces la o #mâncarecunotificare

Dacă mă gândesc la un caz care poate face diferenţa între sănătate şi o îmbolnăvire în masă, mă gândesc la toate reportajele pe care le-am văzut despre pieţe în care alimentele sunt păstrate la temperaturi ridicate riscând să se degradeze şi, astfel, să ne îmbolnăvească. Dacă ştim că acea combină frigorifica este în regulă, funcţionează la parametri optimi, asigură cumpărătorul de siguranţă în ceea ce priveşte produsul, cumpărătorul va fi mulţumit şi, cu atât mai mult, sănătos.

Până la urma inovaţia încă apare în diferite domenii din nevoia oamenilor de a avea acces la produse şi servicii de cât mai bună calitate. În fond, fiecare dintre noi a înţeles necesitatea echilibrului intre preţ şi calitate şi suntem dispuşi să punem mai mult accent pe sănătatea noastră decât să ajungem în punctul de a face achiziţii de produse surogat pentru a economisi ceva mărunţiş fără să ne dăm seama că, neatenţi la detaliile importante, ne riscăm propria viaţă şi pe cea a apropiaţilor noştri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest