Personale Profesionale

Tabuul unora, normalitatea altora

Tabuul unora, normalitatea altora a devenit o definiţie tot mai des întâlnită în discuţiile pe care le poartă persoane din diferite medii sociale sau diferite generaţii. Pe lângă toate acestea, modul în care am fost educaţi de familii şi şcoli defineşte adultul care vom deveni. Fie că eşti genul conservator sau open-minded, eşti ceea ce mediul din care provii te-a educat să devii.

Cu toate acestea, materialele educaţionale la care am avut acces de-a lungul vieţii au un impact determinant asupra ulterioarelor preferinţe, activităţi şi bucurii pe care le utilizăm pentru a ne dezvolta, a ne găsi prieteni şi cealaltă jumătate. Comunismul a impus anumite idei menite să descurajeze practicile lipsite de etică, să accentueze discriminarea prezenta în societate şi în cercurile sociale mondene şi chiar să determine normalul şi anormalul ca elemente de sine stătătoare ce nu pot fi modificate, etc.

De asemenea, încă de la filmele Disney şi industria pornografică, așteptările nerealiste cu privire la sex și corpurile noastre s-au accentuat. Femeile ajung să aştepte prinţi pe cai albi care să le salveze, să le justifice banalitatea vieţii de zi cu zi sau degradarea fizică în timp ce bărbaţii încă folosesc zicale vechi pentru a justifica relaţiile sexuale poligamice, anumite elemente fizice pe care le cauta cu disperare la femeile din jurul lor sau imposibilitatea de a dezvolta sentimente de natură spirituală mai degrabă decât fizice şi sexuale.

De asemenea, suntem bombardaţi, atât online cât şi în presa scrisă sau televizata de sexualitatea care vinde mult mai bine decât mesajul social. Tot ce arată bine se vinde, chiar dacă poate calitatea respectivului produs este îndoielnică spre de-a dreptul toxică. Dar oamenii de marketing şi publicitate au înţeles, în mod eronat, faptul că interesele populaţiei predominant consumatoare de reclame, televiziune sau presa, sunt cele de natură sexuală. De fapt, oamenii au fost educaţi în această manieră şi este de datoria fiecăruia dintre noi de a îndrepta aceasta eroare şi de a promova mai degrabă calitatea produselor sau serviciilor cât şi utilizarea mesajelor sociale în detrimentul fizicului, senzualului sau îndoielnicului.

Îmi place să cred că fac parte din primele generaţii de români care, datorită faptului că s-au dezvoltat în mare parte în perioada postdecembristă, s-au dezvoltat într-un mod liberal, devenind curioşi şi interesaţi de anumite domenii interzise sau absente înainte de iarna lui ’89. Oamenii sunt mult mai interesaţi în ceea ce priveşte descoperirea sexualităţii proprii, cunoaşterea sinelui înainte de a se arunca în relaţii de umplutură cu personaje despre care nu ştiu nimic şi care nu le aduc niciun beneficiu real pe termen lung. Şi aici intervin diferitele tipuri de orientări sexuale, tatuajele, discuţiile libere şi jucăriile sexuale. Acestea nu se adresează doar anumitor tipuri de persoane, anumitor medii sau grupuri de persoane ci sunt menite să ne dezvăluie, atât nouă înşine cât şi celorlalţi, adevăratul nostru sine, persoanele care suntem cu adevărat.

Dintre toate aceste elemente, jucăriile sexuale sunt cele mai stigmatizate, dispreţuite şi puse sub umbra tăcerii de cei mai mulţi dintre noi, cu toate că mulţi dintre noi le folosim. Multe cupluri se tem să folosească jucării sexuale, fie din cauza a ce ar putea crede celălalt dacă s-ar menţiona un astfel de element sau din cauza a ce ar crede „lumea” dacă ar afla de asemenea preferinţe. Şi pentru romani acest „ce va zice/va crede lumea” este un element al fricii atât de bine înrădăcinat încât mulţi refuză să fie ei înşişi de teamă acestei societăţi pline de prejudecăţi şi gata să te pună la zid strigându-ţi ciudăţeniile. Există, din păcate,multe prejudecăţi legate de cine foloseşte „jucării” pentru a-şi condimenta viaţa sexuală, sau chiar de a se descoperi pe sine şi preferinţele sale în materie de intimitate şi sexualitate. Poate de aceea avem atât de multe studii despre cât de real sau mitologic este orgasmul feminin.

Desigur, cele mai folosite replici când în discuţie apare un vibrator este religia sau găsirea unui partener. În primul rând, este normal, fiziologic şi uman, să ne descoperim bucuriile sau plăcerile iar religia nu îţi intră în casă ca să îţi spună ce poţi face şi ce nu. Este drept, mulţi oameni religioşi refuza folosirea acestor „picanterii” din convingeri mai mult decât evidente dar aici nu putem face prea multe demersuri. În schimb ideea că o persoană reală poate fi înlocuită cu o maşinărie când vine vorba de dragoste şi sexualitate este complet eronat. Aceste elemente se pot folosi alături de partener, fiind chiar indicat acest mod de utilizare, sau că o noutate în relaţia de cuplu.

La un moment dat am urmărit, în cadrul Teatrului Naţional Marin Sorescu din Craiova, piesa „Elefantul din cameră sau The Vibrator Play”, o piesă încadrată în categoria comedie neagră avându-l în rolul principal pe nimeni altul decât Claudiu Bleonţ. Personajele spectacolului  descoperă sensuri nebănuite în viața lor sentimentală… și nu numai. Tot aici am fost surprinsă în momentul în care am descoperit oameni de toate vârstele şi proveniţi din toate mediile sociale interesaţi de piesă, sala fiind plină nu doar o dată. Aşadar, romanii încep să fie mai receptivi şi înţelegători în ceea ce priveşte elemente moderne pe care le putem folosi pentru a ne face viaţa nu doar mai uşoară dar şi plăcută. Din cauza faptului că monotonia din cuplu reprezintă un element tot mai prezent în actele de divorţ înaintate de cuplurile moderne, mulţi dintre specialişti recomandă picanterii şi practici de genul jocurilor de rol sau surprinderea partenerului cu diferite noutăţi şi surpriză, nu doar în intimitate dar şi în relaţia de zi cu zi, pentru o mai lungă şi fericită căsnicie.

Ca o încheiere, exista multe site-uri cât se poate de uşor de accesat dar şi discrete care pot livra produse dorite chiar în casele dumneavoastră, fără a trăda conţinutul în vreun fel sau a dezvălui oricărui ochi curios preferinţele dumneavoastră. Unele site-uri oferă jucării sexuale precum vibratoare sau inele stimulatoare la comenzile de lenjerie intimă. Cred că această practică este o modalitate fantastică de a extinde sfera de interes şi de a da curaj consumatorilor să meargă mai departe în descoperirea altor elemente care le pot îmbunătăţi viaţa sexuală, fie că ea include un partener sau nu. Este de menţionat faptul că aceste companii care comercializează acest tip de produse vin ca o alternativă la elementele distructive ce pot afecta cuplurile, precum filmele porno, prostituţia sau poligamia. Un astfel de site este ollo.ro care oferă jucării erotice, vibratoare, dildo, articole bondage, s.a, care nu îți pun în pericol sănătatea. De asemenea consultanții lor îți pot răspunde prin email sau telefonic la orice întrebare ai avea cu privire la produsele pe care le comercializează.

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    AMW
    29 May 2019 at 15:53

    Sunt de acord cu tot, mai putin cu aspectul legat de oamenii de marketing care cred ca sexul vinde. Poate ca era adevarat pana acum cativa ani, si poate ca multi inca aplica tactica asta, insa publicul larg “raspunde” mult mai bine la umor decat la sex, si oamenii de marketing buni stiu si folosesc asta deja de cativa ani buni.

    • Reply
      Ianolia
      29 May 2019 at 22:59

      Complet de acord. Anul acesta s-a văzut aplicarea conceptului de umor mult mai des decât cel legat de sexualitate, ceea ce nu face decât sa deschidă sporească interesul și aprecierea. Răspunsul consumatorilor la acest tip de reclama umoristica pare ceva mai relevant și deschiderea către umor pare sa fie mai mare. Tabuul, însă, exista și va exista mereu într-o tara predominant religioasa. Depinde de noi in ce măsură îl lăsăm sa se extindă.

Leave a Reply

%d bloggers like this: