Personale

Cum a fost Şcoala Flanco la Craiova

Mă gândeam zilele trecute câte premiere în viaţa mea de blogger am acumulat de la începutul acestui an. În afară de Social Media Summit 2016, Food Bloggers la care voi fi prezentă vineri, 24 iunie, am participat şi la două cursuri ale Şcolii Flanco, unul la Bucureşti despre care am vorbit aici şi unul în Craiova despre care voi vorbi în continuare. 

Despre cursurile gratuite ale Şcolii Flanco din Craiova v-am anunţat încă în articolul despre Turneului Scoala Flanco. În momentul în care scriu acest articol, în Timişoara o mână de alţi 25 de oameni învaţă ceea ce am învăţat şi eu ieri, sau înţeleg cu totul altceva pentru că suntem diferiţi şi un eveniment este perceput altfel de la om la om. În zilele următoare Şcoala Flanco ajunge în Cluj-Napoca şi Iaşi. Dacă aţi uitat să vă înscrieţi în oraşul vostru dar va place ce se întâmplă la Şcoală Flanco, vă recomand să faceţi un minuscul efort de a merge în locul unde se desfăşoară cursurile, din oraşele voastre, înainte de începerea cursurilor. S-ar putea să existe vreo indisponibilitate de ultimă oră din partea unor participanţi şi ar fi păcat să se piardă vreun loc. După cum se vede şi din tradiţionala “poză cu badge-ul” deoarece “Cu o poză cu badge-ul toţi suntem datori”, vă voi povesti mai multe despre ceea ce am reţinut eu şi ceea ce mi s-a părut cel mai important din ceea ce au avut speakerii să ne înveţe.

Cristina Bazavan ne-a vorbit despre story telling, povestea cursului fiind adaptată pentru blogging şi Facebook. Tot ea ne-a reamintit că nu deţinem adevărul suprem, că nu suntem zei şi că percepţiile pot fi diferite de la om la om. De asemenea, este important să nu scriem când avem nervi, când suntem supăraţi sau dezamăgiţi. Trebuie să ne calmăm pentru că suntem responsabili faţă de cititorii noştri. Comunitatea pe care ne-am format-o este mult mai importantă decât traficul şi oamenii aşteaptă să primească ceea ce au nevoie de la noi, pentru că acesta este motivul pentru care un om face parte din comunitatea ta. Ştie că la tine găseşte anumite subiecte, scrise într-un anume fel despre anumite evenimente. De asemenea, ieşirea în macro este extrem de importantă, iar un text prin de “Eu” înseamnă un ego puternic. Pe Facebook postaţi toate categoriile pe care oamenii le caută, de la poze la albume de poze, filmuleţe şi linkuri către articolele de pe blog.

Cristian China Birta ne-a învăţat despre branding pentru că oricât ne-am minţi ca nu este important, brandingul personal este ceea ce te defineşte atât online, cât şi offline şi este important să ţi-l controlezi. Dar brandingul personal şi modul în care ţi-l conturezi, investeşti în el şi îl prezinţi sunt lucruri serioase. De aceea Chinezul ne-a recomandat Branding pe frontul de Est de Aneta Bogdan. Este important să fii un brand activ şi important. Verifici valoarea unui brend scoţându-l de pe piaţă pe care activează. Dacă nu se schimbă nimic, fie nu este un brand adevărat fie piaţa este greşită. Un blogger trebuie să creeze acel gut feeling, să fie carismatic şi să fie el însuşi, astfel se poate construi o comunitate puternică de oameni care au încredere în tine şi te citesc pentru că au găsit în tine ceea ce căutau. Trebuie să comunicăm cu oamenii din comunitatea noastră. De asemenea, dacă eşti, aşa cum sunt şi eu, blogger din provincie trebuie să ştii că e important să ieşim din mind-setul de blogger provincial.

 

 
Sorana Savu ne-a povestit despre blogging prin prisma PR-ului şi a agenţiilor, ceea ce ne-a dat o motivaţie, în plus, să ne evidenţiem că bloggeri pentru că ne-a încurajat să venim către agenţii, oameni de marketing şi bloggerii mari din social media, în special când în oraşul nostru se întâmplă un lucru despre care se poate scrie şi care se poate face cunoscut la nivel naţional, din punct de vedere al importanţei. De asemenea, atenţia şi seriozitatea sunt importante atunci când vrei să lucrezi cu PR. Nu poţi dezamăgi nici comunitatea, dar nici clientul pentru care scrii. Trebuie să fii convingător, credibil şi să-ţi păstrezi tonul de scriere, manieră care a atras comunitatea alături de tine. De asemenea, Sorana a pus accent pe comunitatea unui blogger şi importantă de a nu aliena cititorul de dragul clientului ci cu gândul la necesitatea comunităţii în legătură cu acel client, dacă există sau nu. Firmele compară investiţiile în online cu investiţiile în presă. Dacă nu sunt diferenţe mari, sunt dispuse să încerce. Dacă rezultatele sunt bune, sunt dispuse să continue. De asemenea, e important ca un blogger să se implice şi în proiecte pro-bono, pentru a arăta de ce este în stare. Bloggerul este un om şi o instituţie, în acelaşi timp şi trebuie să fie proactiv.   
Partajează asta:

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply