Personale Profesionale

Cel mai puternic brand românesc

În ultima perioadă asistăm la o luptă internă care ne divizează și ne învrajbește unii împotriva celorlalți. Uităm să mai fim oameni, uităm să fim atenți și uităm să ne ajutăm unii pe ceilalți. În vremuri ca acestea, pe care părinții și bunicii noștri le-au trăit de nenumărate ori în trecut, este de datoria noastră să ne salvăm originile și să ne reamintim că trebuie să fim mândri de originile noastre și să ne protajam comorile cu atât mai dârz.

Anul acesta, prietenul meu englez a vizitat România pentru prima data. Am fost extrem de emoționată și extrem de speriată, în același timp. Îmi doream să îi arăt cât de frumoasă este țara din care provin, cât de frumoși sunt oamenii săi și cât de multe comori a oferit România lumii așa cum o știm noi astăzi. Am văzut castele împreună, orașe în care tradițiile și obiceiurile sunt sfinte, orașe universitare, orașe medievale (precum Brașovul și Râșnovul), Transalpina și cum arată lumea vazuta de la 2000 de metri altitudine, munți și păduri care îți tăie respirația. Din păcate, i-am arătat și oameni care nu dau doi bani pe alți oameni, lipsa de autostrăzi, drumuri neasfaltate, munți de gunoaie lăsați pe marginea drumului și bolnavi fără nicio șansă de supraviețuire în condițiile în care guvernul nostru a decis că alte investiții sunt mai importante decât educația, sănătatea sau securitatea.

Dar am învățat și învăț să fiu mândră că sunt ceea ce sunt și vin de acolo de unde vin pentru că oricât au încercat mai mării de la putere, întotdeauna am văzut frumosul, bogăția culturală, bunătatea, determinarea, curajul, rebeliunea frumoasă, nevoia de educație, nevoia de a fi mai buni pentru noi și cu ceilalți și miracolele din români. Întotdeauna am știut că o națiune care a rezistat sute de ani sub dominație străină fără să plece capul, o națiune care își păstrează tradițiile și obiceiurile, o națiune care a trecut prin comunism și a reușit să supraviețuiască este o națiune puternică ce merită atenție și respect.

În fiecare an Revistă Biz ne amintește cât de puternici suntem și cât de lungă este istoria noastră în spațiul Carpato-Danubiano-Pontic alegând 100 cele mai puternice branduri Românești. Intitulat BrandRo, aceasta  măsoară „puterea” mărcilor românești din perspectiva investiției de încredere și afectivitate care le este acordată de către consumatori fiind măsurată în bază a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei.

Pentru mine, un brand românesc puternic este:

  1. Un brand cu o istorie îndelungată,
  2. Un brand care și-a păstrat valorile de-a lungul anilor și oferă, în continuare, ceea ce românii așteaptă și au nevoie în viața lor,
  3. Un brand care își respectă consumatorii,
  4. Un brand care recunoaște importanța fiecărui consumator,
  5. Un brand deschis privind conținutul și modul de fabricare al produselor sale,
  6. Un brand care îmbină tehnologiile moderne cu tehnologiile tradiționale,
  7. Un barnd care se implică activ în comunități,
  8. Un brand care folosește produse și materii prime românești,
  9. Un brand responsabil față de mediul înconjurător,
  10. Un brand cu o reputație nepătata, fără a fi îndoielnic în ochii populației
  11. Un brand cu o bună comunicare în social media și răspunsuri rapide pe timp de criză
  12. Promoții și oferte menite să implice consumatorii
  13. Un brand sănătos, nepoluat, care nu exagerează
  14. Asocierea brandului cu campanii sociale sau privind sănătatea consumatorilor
  15. Un brand al tuturor românilor, indiferent de gen, vârstă, regiunea geografică din care provin, culoare politică, orientare sexuală sau religie

Potrivit revistei Biz, în cel de-al optulea an în care se desfășoară BrandRo, Borsec s-a aflat în gândurile celor mai mulți dintre români. Cu o istorie veche de 210 ani, pentru care îi felicit și le doresc la cât mai multe aniversări, Borsec încă este Regina apelor minerale așa cum o știu încă din copilărie. E imposibil să nu avem în case cel puțin o fotografie de la vreo petrecere, aniversare, onomastică sau întâlnire cu prietenii în care să nu apăra cel puțin o sticlă de apă, fie ea plată sau minerală, marca Borsec. Eu îmi amintesc de sticlele de sticlă pe care trebuia să le returnez la magazin, atunci când eram copil, și pentru care primeam ceva bănuți înapoi pe care îi strângeam de fiecare data. Din anul 2012 știm sigur ca izvoarele din care se colectează apa minerală au calităti curative benefice asupra organismului în cazuri de diabet, boli cardiovasculare sau afecțiuni inflamatorii.

Trebuie să ne protejăm puținul rămas, să apreciem brandurile românești cu tradiție care ne însoțesc și în afară țării și să apreciem cel mai puternic brand românesc care ne evidențiază în marea de alte popoare. Suntem unici, suntem puternici, suntem determinați să fim mai buni și să păstrăm frumusețea autentică românească. Haideți să nu lăsăm să se piardă tradițiile, obiceiurile, locurile, oamenii frumoși din această Românie, mai ales în acest atât de important an al Centenarului Marii Uniri.

 

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply

    %d bloggers like this: