Despre Starbucks Mercur Center

După cum, probabil, aţi aflat din social media, mai ales, s-a deschis şi în Craiova celebra cafenea Starbucks care este atât de populară în afară. În afară ca şi utilitate, populară, în ţară ca şi noutate este valabilă popularitatea.

Pe o vreme de dormit, pentru că afară era o temperatură sub media perioadei şi trezită la o oră care, în general, este ora de culcare, pentru mine, am ales să răspund invitaţiei lansate de Starbucks Mercul Center mai mult din curiozitate, sinceră să fiu, dar şi din nevoia de a învăţa mai multe despre cafea, băutura fără de care nu aş putea funcţiona la parametri optimi.
Normal că am încercat specialitatea cafenelei, sau cel puţin cea mai renumită cafea a lanţului de magazine, Pumpkin Spice Latte. Destul de dulce, totuşi, pentru gusturile mele dar ceea ce m-a uimit a fost faptul că avea scorţişoară, pe care o urăsc de când mă ştiu, dar care în această băutura a fost mai mult decât delicioasă. Şi normal că am avut prenumele scris pe pahar dar…pentru că prenumele meu este principala problemă când mă prezint, normal că mi-a fost greşit. Ce-i drept nu cu mult, ceea ce e o premieră, pentru că în general iasă o încurcătură şi mai savuroasa. Dar pentru că oamenii de acolo au fost atât de faini, am trecut peste şi m-am bucurat de timpul petrecut cu prietenii bloggeri prezenţi, de asemenea, la deschidere.
Am aflat de la Grig, omul nostru de legătură în relaţia cu Starbucks, că băutura care m-a cucerit în Bucureşti primăvara trecută, Toffee Nut Latte se va regăsi în meniul cafenelei din Craiova. Clar pentru această specialitate, de sezon de altfel, voi trece pragul cafenelei care şi-a făcut loc printre atracţiile din oraş.
 
Despre Starbucks am aflat că numele provenind de la un personaj din povestea Moby Dick. Povestea vorbeşte despre aventurile căpitanului Ahab, obsedat de dorinţa de a ucide balena albă, Moby Dick. Comandantul navei este acest Starbuck, un lider superstiţios, religios şi conservator aflat, parcă, în opoziţie cu elementele brandului Starbucks dar pasionat de cafea. Logo-ul Starbucks reprezintă o sirenă, prima cafenea Starbucks deschizându-se în 1971 în Seattle, oraş-port din Statele Unite, fiind deschisă de studenţi cu iniţiativa. Deşi şi-a schimbat logo-ul de trei ori, de la înfiinţare, elementul de bază, sirenă, a rămas.
Ca o idee generală, în urma vizitei la deschiderea Starbucks, am înţeles faptul că nu cafeaua este de bază şi nu pentru cafea vin oamenii în acel loc. Experienţa, interacţiunea cu oameni zâmbitori, mediul, mirosul şi aroma care plutesc în aer, gustul diferit sunt cele care atrag, de fapt, consumatorii. Vin oameni pasionaţi de brand? Poate. Vin oameni doar pentru o poză cu paharul de cafea postată pe Facebook? Categoric! Dar sunt experienţe şi atmosfera este atât de primitoare, oamenii mereu veseli şi zâmbitori încât nu poţi să nu te bucuri de timpul petrecut acolo. Până la urma despre asta e vorba, despre ceea ce investeşti în tine, că experienţa, despre timpul liber pe care alegi să îl petreci altfel.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest